15 stycznia 2025 . Temperatura powietrza 1.81 °C . Gości na portalu: 86 . |
O DRUGIM TERMINIE PRZETARGU NA ... (czytaj więcej) . |
Nadchodz ce wydarzenia
Nasze filmy
Z miejscowo ci
» Augu cin» B kowo
» D bki
» Dobrzyniewo
» Falmierowo
» Glesno
» Gromadno
» Konstantynowo
» Kosztowo
» Ko cierzyn Wielki
» M otk wko
» Osiek nad Noteci
» Polanowo
» Ruda
» Rz szkowo
» Wyrzysk
» Wyrzysk Skarbowy
» elazno
» u awka
Wyrzysk/Osiek nad Notecią, dodano: 2012-11-12, godz.21:30Inicjatorzy referendum w sprawie odwołania z funkcji Burmistrza Wyrzyska Marii Bratkowskiej przed upływem kadencji informują, że zebrali już 100 procent wymaganych podpisów. Jednak na tym nie poprzestają. Chcą dotrzeć do wszystkich mieszkańców pragnących poprzeć ich działania.
Powrót do strony głównej
Zebrali podpisy i informują o kosztach
Inicjatorzy referendum w sprawie odwołania z funkcji Burmistrza Wyrzyska Marii Bratkowskiej przed upływem kadencji informują, że zebrali już 100 procent wymaganych podpisów. Jednak na tym nie poprzestają. Chcą dotrzeć do wszystkich mieszkańców pragnących poprzeć ich działania.
Jedno z najczęściej zadawanych pytań z jakimi spotykają się osoby zbierające podpisy dotyczy kosztów związanych z przeprowadzeniem referendum. Grupa referendalna informuje, że w finansowanie referendum gminnego zaangażowane są trzy strony: inicjator referendum, komisarz wyborczy i samorząd lokalny.
Na stronie internetowej przygotowanej z myślą o referendum www.stanowcze-nie.pl czytamy:
Inicjatorzy Referendum w sprawie odwołania Burmistrza finansują z własnych środków materiały informacyjne w sprawie referendum i przygotowanie dokumentacji dla Komisarza Wyborczego. Większość pracy wykonywana jest społecznie przez osoby czynnie wspierające naszą inicjatywę.
Wydatki delegatury Krajowego Biura Wyborczego związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem referendum to drukowanie kart do głosowania, materiałów informacyjnych oraz druk nakładek.
Z budżetu gminy Wyrzysk opłacone zostaną diety dla członków komisji. Otóż w gminie jest 10 komisji obwodowych przy 8-mio osobowym składzie i średniej diecie ok. 160zł, daje sumę niecałe 13 tys. zł. i jest to koszt główny plus koszty biurowe tj. wynagrodzenie dla 2-3 pracowników Urzędu Miejskiego za nadgodziny i dodatkowe koszty.
Przybliżone koszty referendum w naszej Gminie wyniosą około 14.000 zł
Jest to trochę więcej niż jedna z 13-tych pensji, którą pani Burmistrz bierze co roku.
Poniższe treści nie są oficjalnym stanowiskiem redakcji.
Wpisy przedstawiają opinie zamieszczone przez czytelników portalu.
Wpisy przedstawiają opinie zamieszczone przez czytelników portalu.