//

Dzisiaj jest niedziela
12 stycznia 2025
.
Temperatura powietrza
0.31 °C

.
Gości na portalu: 76
.
Polecamy
Zespół Kordian rozpoczął lato w Wyrzysku
Nadchodz ce wydarzenia
Nasze filmy
   Osiek nad Notecią/Poznań, dodano: 2015-05-06, godz.21:29

Laureaci wojewódzkich konkursów nagrodzeni

„GDY JUŻ POSMAKOWAŁEŚ LOTU, ZAWSZE BĘDZIESZ
CHODZIĆ PO ZIEMI Z OCZAMI UTKWIONYMI W NIEBO”

Leonardo da Vinci


WYSOKICH LOTÓW W DRODZE DO GWIAZD ! -

życzymy naszym laureatom

15.04.2015r. w Szkole Muzycznej II stopnia im. M. Karłowicza w Poznaniu odbyła się uroczystość wręczenia nagród i zaświadczeń laureatom wojewódzkich konkursów przedmiotowych.


Na początku ceremonii przywitano przybyłych gości – Elżbietę Walkowiak, Wielkopolskiego Kuratora Oświaty, Piotra Florka - Wojewodę Wielkopolskiego, laureatów wojewódzkich konkursów przedmiotowych, ich opiekunów i rodziców.

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Osieku nad Notecią na uroczystości w Poznaniu reprezentowała grupa ośmiu osób, w skład której wchodzili: Oskar Los – laureat konkursu matematycznego i fizycznego, Michał Piechocki i Jordan Kondracki – laureaci konkursu matematycznego, Patrycja Borzych i Ksymena Senkowska – laureatki konkursu języka polskiego oraz panie sprawujące opiekę nad młodzieżą – nauczycielka języka polskiego, Maria Babyszka i Halina Los, matka jednego z uczniów.


Rozpoczynając uroczystą galę kolejno głos zabrali – Elżbieta Walkowiak i Piotr Florek, którzy pogratulowali uczniom wielu osiągnięć w różnych dziedzinach wiedzy oraz docenili ogrom pracy, jaki gimnazjaliści włożyli w swoją edukację, by zasłużyć na miano laureata. Zarówno kurator oświaty jak i wojewoda wielkopolski wyrazili słowa uznania i podziękowania skierowane również do nauczycieli – przedmiotowców, którzy niewątpliwie pomogli uczniom osiągnąć sukces. Według Elżbiety Walkowiak, najpiękniejszą chwilą podczas uroczystości okazała się ta, gdy kurator poprosiła, aby siedzący na sali uczniowie, wszyscy z dużymi aspiracjami, utalentowani, pracowici i uśmiechnięci tego dnia, rozejrzeli się dookoła i pogratulowali sobie nawzajem, poznali się, a może nawet zaprzyjaźnili …?

Rzeczywiście był to piękny moment, bo przecież rezultatem połączenia młodości, szczerości i radości z inteligencją, życzliwością i energią jest zawsze szczęście – takie, które ujrzeliśmy na twarzach gimnazjalistów.

Galę uświetnili wychowankowie szkoły muzycznej, którzy zaprezentowali się jako kwintet w koncercie akordeonowym. Następnie wręczono laureatom nagrody i stosowne zaświadczenia, po czym swoje przysłowiowe „pięć minut” mieli dziennikarze i fotoreporterzy, którzy indywidualnie i grupowo upamiętniali na zdjęciach bohaterów wyjątkowego dnia.



Kończąc uroczystość, Elżbieta Walkowiak i Piotr Florek życzyli gimnazjalistom dalszych sukcesów oraz pracy nad nieustannym rozwojem własnej osobowości, wyrazili też nadzieję, że w przyszłym – 2016r. wzrośnie liczba laureatów, gdyż od kilku lat wykazuje ona tendencję wzrostową. Mimo to, jak pokazało życie – zostać laureatem – nie było łatwo.

Przeprowadzając ranking laureatów i finalistów wojewódzkich konkursów przedmiotowych organizowanych przez WKO w roku szkolnym 2014/2015 w powiecie pilskim, Dariusz Włoszczyński, nauczyciel matematyki w osieckiej szkole stwierdził, że na 18 gimnazjów nie jest ich aż tak wielu, bo 23 laureatów i 18 finalistów.

Szczegółowo powyższe wyniki kształtują się następująco:
1.Gimnazjum Towarzystwa Salezjańskiego w Pile – 9 laureatów i 4 finalistów.
2.Gimnazjum w Osieku nad Notecią – 6 laureatów i 1 finalista.
3.Gimnazjum w Wyrzysku – 3 laureatów i 1 finalista.
4.Gimnazjum nr 5 w Pile – 2 laureatów i 3 finalistów.
5.Gimnazjum w STO w Pile – 1 laureat i 3 finalistów.
6/7.Gimnazjum w ZS nr 3 w Pile – 1 laureat.
6/7.Gimnazjum nr 4 w Pile – 1 laureat.
8. Gimnazjum w ZS nr 2 w Pile – 4 finalistów.
9/10.Gimnazjum w Kaczorach – 1 finalista.
9/10. Gimnazjum w ZS nr 1 w Pile – 1 finalista.





Jesteśmy zatem jako szkoła zadowoleni ze swojej drugiej pozycji, na którą zapracowali wspólnie uczniowie i prowadzący ich nauczyciele, tym bardziej, że we wszystkich klasach trzecich w tym roku szkolnym jest zaledwie 54 uczniów.

Uroczysta gala, nagrody, podziękowania, liczby i statystyki – to jedno, a drugie to refleksje i spostrzeżenia samych zainteresowanych, czyli laureatów. Zapytani o nie, podzielili się z nami swoimi przeżyciami i emocjami, udzielając interesujących i szczerych wypowiedzi, które warto przytoczyć w ich dosłownym brzmieniu.

OSKAR LOS
„Do tytułu laureata prowadziła długa droga, której początki sięgają szkoły podstawowej. Odnoszę wrażenie, że to właśnie na samym początku było najtrudniej, gdyż ilość materiału była olbrzymia, a sukcesy z matematyki nie zaczęły pojawiać się z dnia na dzień. Tutaj motywacją z pewnością zajął się nauczyciel i rodzice, a gdy nadszedł czas pierwszych sukcesów, chęć dalszej nauki pojawiła się od razu. W gimnazjum było już dla mnie rzeczą normalną, że niejednokrotnie zostawałem po lekcjach na wielogodzinnych zajęciach z matematyki i myślę sobie, że właśnie systematyczność w połączeniu z pilnością były drogą do sukcesu. Droga do tytułu laureata to także wiele godzin spędzonych w domu na ćwiczeniach. Gdy uświadomiłem sobie, że właśnie chcę się zajmować w życiu matematyką, czas spędzony nad zadaniami stał się elementem życia, rozkładu dnia. Dla mnie być laureatem konkursu matematycznego oznacza, że moja praca oraz praca mojego nauczyciela, Pana Dariusza Włoszczyńskiego zostały docenione. Właśnie to poczucie docenienia jest w mojej opinii najważniejsze. Praca nad sukcesem z fizyki, pod czujnym okiem Pani Marii Borowickiej przebiegała podobnie. Tak naprawdę nie wyobrażam sobie pracy w druga stronę, czyli najpierw fizyka, a potem matematyka. Fizykę w zasadzie traktuję jako jedno z odgałęzień matematyki”.

PATRYCJA BORZYCH
„Droga prowadząca do zostania laureatem wojewódzkiego konkursu przedmiotowego była długa i pracochłonna, gdyż trzeba było przebyć trzy etapy. Do każdego z nich należało się odpowiednio przygotować. W przypadku konkursu polonistycznego musiałyśmy się – ja i Ksenia zapoznać z podaną literaturą. Temat konkursu nie był dla mnie tym wymarzonym, gdyż za mocno wiązał się z historią. Książki i wiersze mówiące o wojnie, zaborach, walkach o wolność, przelanej krwi Polaków, analizowanie przez autorów przyczyn klęsk powstań narodowych, niejednokrotnie okazały się dla mnie trudne w odbiorze. W zrozumieniu wielu problemów, nawet tematyki utworów, pomogła mi moja nauczycielka języka polskiego - Pani Maria Babyszka. Wskazywała, na co zwracać uwagę w formułowaniu odpowiedzi testowych oraz tłumaczyła, co robić, aby dobrze napisać wypracowanie. Myślę, że włożyłyśmy naprawdę bardzo dużo pracy, by przygotować się do konkursu. Spędziłam mnóstwo czasu nad nauką. Oprócz tego, że przeczytałam wiele książek, przeglądałam materiały pomocnicze, to znaczy analizowałam różne opracowania utworów, recenzje i interpretacje, sama recenzowałam, rozwiązywałam liczne testy z języka polskiego, pisałam próbne prace. Wiele godzin spędziłyśmy z Panią na dyskusjach i rozmowach, które zresztą nie zawsze dotyczyły spraw polonistycznych. Cieszę się, że mój wysiłek został nagrodzony. Kiedy dowiedziałam się, że zostałam laureatką, nie mogłam uwierzyć i byłam bardzo szczęśliwa! Pamiętam, że często wracałam ze szkoły zmęczona natłokiem zajęć, ale teraz, kiedy jestem laureatką, mogę śmiało powiedzieć, że było warto!.”

KSYMENA SENKOWSKA
„Nie mogę jednym lub dwoma zdaniami opisać, co znaczy dla mnie być laureatem. Przede wszystkim jest to wielki zaszczyt i wyróżnienie. Zdobycie tego tytułu wiązało się z ciężką pracą i trudem. Nadążanie z codziennymi lekcjami, sprawdzianami, testami i pisanie np. dodatkowych prac polonistycznych, przyznam, było nie lada wyzwaniem. Zdarzało się, że byłam w szkole bardzo zmęczona, ale dzięki temu zmęczeniu, trudzie i poświęceniu, jaki włożyłam w przygotowanie do konkursu, wiadomość o tym, że zostałam laureatką, była dla mnie tym bardziej satysfakcjonująca. Oznacza to, że opanowałam cały materiał gimnazjum, a nawet sporo więcej. Cieszę się, że zdobyłam tytuł laureata z języka polskiego, jest to dla mnie zaszczytem – jestem Polką i moją ojczyzną jest Polska, chcę dobrze znać język polski. Mój sukces zawdzięczam głównie Pani Marii Babyszce, która zostawała ze mną i Patrycją do późna w szkole i pracowała z nami. Gdyby nie Pani, możliwe, że nie zdobyłabym tego tytułu.”

MICHAŁ PIECHOCKI
„Droga do zostania laureatem nie jest ciężka. Każdy, kto ma chęci , poświęci trochę czasu i będzie systematycznie pracować, ma szansę nim zostać. Uważam, że bycie laureatem nie jest czymś wyjątkowym. Każdy może nim zostać. Czuję, że przez to, że zostałem laureatem, moja praca i poświęcony czas nie zmarnowały się.”

JORDAN KONDRACKI
„Droga do zostania laureatem była długa i niekoniecznie łatwa. Godziny rozwiązywania zadań. Bardzo pomogła mi motywacja nauczycieli i kolegów. Czasem traciłem wiarę w powodzenie, lecz udało się. Być laureatem to zaszczyt. Świadomość, że moja ciężka praca się opłaciła i że jestem jednym z najlepszych, jest satysfakcjonująca. Jest to dla mnie wielkie wyróżnienie, gdy rówieśnicy i nauczyciele mi gratulują”.

Finalistką Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego została uczennica klasy drugiej – Lilianna Steinhöfel.

KAROLINA FENSKE – POLITO, NAUCZYCIEL JĘZYKA NIEMIECKIEGO
„Zostając finalistką, Lilianna zapisała się jednocześnie na kartach historii naszego gimnazjum jako pierwsza finalistka Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego. Sądzę, że w pewnym stopniu Lila poczuła się rozczarowana brakiem możliwości zaprezentowania posługiwania się biegłym językiem w mowie, w drugim etapie konkursu. Zdała sobie sprawę z tego, nad czym należy jeszcze popracować, aby z nowymi siłami przystąpić do konkursu w nowym roku szkolnym”.

IWONA SCHULZ – DYREKTOR GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W OSIEKU
„ Drugie miejsce w powiecie naszego liczącego zaledwie 167 uczniów gimnazjum, w kategorii laureatów konkursów kuratoryjnych to ogromny sukces i powód do dumy. Cieszę się, że nauka stała się dla większości gimnazjalistów nie przykrym obowiązkiem, lecz przyjemnością”.

Maria Babyszka   

Powrót do strony głównej