24 listopada 2024 . Temperatura powietrza 0.88 °C . Gości na portalu: 73 . |
-Transport mebli ... (czytaj więcej) . |
Nadchodz ce wydarzenia
Nasze filmy
Z miejscowo ci
» Augu cin» B kowo
» D bki
» Dobrzyniewo
» Falmierowo
» Glesno
» Gromadno
» Konstantynowo
» Kosztowo
» Ko cierzyn Wielki
» M otk wko
» Osiek nad Noteci
» Polanowo
» Ruda
» Rz szkowo
» Wyrzysk
» Wyrzysk Skarbowy
» elazno
» u awka
Osiek nad Notecią, dodano: 2021-10-27, godz.20:11W dniach od 9 do 24 października bieżącego roku Szkoła Podstawowa w Osieku nad Notecią po raz drugi przyłączyła się do akcji CodeWeek. Tak jak w zeszłym roku, tak i w tym, nasze działania wspierała Pani Dyrektor Małgorzata Lewandowska. Jest to inicjatywa społeczna, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie wydarzeń związanych z programowaniem. Jej głównym założeniem jest poszerzenie kompetencji uczniów w różnym wieku z obszaru kodowania i programowania. Programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Praca w zespołach, szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić kompetencje społeczne. Elementy kodowania pojawiły się na wielu lekcjach: edukacji polonistycznej, przyrodniczej, matematycznej, technicznej, na zajęciach komputerowych i wychowaniu fizycznym. Były gry planszowe, dyktanda graficzne, kodowanie na macie edukacyjnej.
Tydzień kodowania z CodeWeek
W dniach od 9 do 24 października bieżącego roku Szkoła Podstawowa w Osieku nad Notecią po raz drugi przyłączyła się do akcji CodeWeek. Tak jak w zeszłym roku, tak i w tym, nasze działania wspierała Pani Dyrektor Małgorzata Lewandowska. Jest to inicjatywa społeczna, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie wydarzeń związanych z programowaniem. Jej głównym założeniem jest poszerzenie kompetencji uczniów w różnym wieku z obszaru kodowania i programowania. Programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Praca w zespołach, szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić kompetencje społeczne. Elementy kodowania pojawiły się na wielu lekcjach: edukacji polonistycznej, przyrodniczej, matematycznej, technicznej, na zajęciach komputerowych i wychowaniu fizycznym. Były gry planszowe, dyktanda graficzne, kodowanie na macie edukacyjnej.
Nauczycielki młodszych klas wykazały dużą kreatywność, pomysłowość, a przede wszystkim zaangażowanie w doborze atrakcyjnych i ciekawych zadań z programowania, w których wykorzystały KodujMatę, tablicę multimedialną i karty pracy.
Oto zadania, które były wykonywane w poszczególnych klasach:
I a - „Ćwiczymy i kodujemy”
I b - „Jesień w lesie- poznajemy grzyby”
II a - „Jesteśmy kreatywni w naszej klasie”
II b - „Kodowanie bez prądu”
III a - „Bawimy się w kodowanie”
III b - „Kodowanie na wesoło”
Całą akcję możemy zaliczyć do bardzo udanych, a uczniowie nie mogą doczekać się następnych edycji. Zachęcamy wszystkich do odwiedzenia stron internetowych związanych z programowaniem, by spróbować swoich sił w kodowaniu. Uważamy, że warto uczyć dzieci tej umiejętności już od najmłodszych lat. Tym bardziej, że nauka kodowania nie zawsze wiąże się z koniecznością używania komputera.
Sławomira Chwaja-Połom, Lucyna Wydeheft
Powrót do strony głównej